87.mateřská škola Plzeň               

Komenského 46

 

 

 

 

š k o l n í   č a s o p i s

 

K O S Í   K A M A R Á D I













b ř e z e n   -   d u b e n   2 0 1 2





JARO? JARO? JARO UŽ JE TU…


     Přestože letošní zima se příliš neblýskla pravým zimním počasím a radovánkami pro děti, už jsme se moc těšili na první jarní hřejivé sluneční paprsky. Na vycházkách jsme hledali na zahrádkách první jarní květiny, sledovali jsme, jak pučí stromy a s chutí jsme vyměnili zimní oblečení za lehčí.

     Všechny třídy se na jaro pečlivě připravovaly. Zimní výzdoba byla uložena do krabic a třídy, šatny dětí i herny se postupně rozzářily pestrými barvami.

     Hned na začátku března se vydaly dvě třídy – 2.A a 4.A - do Prahy do Divadla Spejbla a Hurvínka. Přestavení s názvem „Hurvínkova dobrodružství“ se dětem opravdu líbilo.

     Zbylé třídy se vypravily do plzeňského divadla Alfa na představení „Pohádka z kouzelného mlýnku“. Vydařené představení se konalo v Klubu tohoto divadla v komorním prostředí a děti byly vtaženy přímo do děje.

     V první polovině března se vydávaly žádosti o přijetí pro nové žáčky na příští školní rok. Přestože letos odchází do základní školy velké množství dětí, nebylo možné vyhovět všem požadavkům rodičů a přijmout všechny děti. Poptávka opět převýšila nabídku.

     Konec března a začátek dubna byl věnován nadcházejícím velikonočním svátkům. Děti se seznamovaly s velikonočními zvyky a tradicemi, vyráběly z papíru slepičky, zajíčky, beránky a hlavně vajíčka zdobená různorodou technikou. Na některých třídách se zkoušely plést opravdové pomlázky z vrbového proutí. Velmi vhod přišly všem dvoudenní velikonoční prázdniny. Po návratu do školky paní učitelky ani nestačily naslouchat všem dětem, když jim líčily své zážitky.

     I když už byly Velikonoce za námi, i tak jsme nezapomněli na babičky a dědečky v Domě seniorů „Longevita“. Flétničkový sboreček složený z dětí ze 3.A a 1.B pod vedením p. učitelek Ouhrabkové a Presslerové zahrál a  zazpíval starouškům hezké písničky a děti jim ještě předaly drobné dárečky.

     18. dubna přijel do naší školky pan fotograf. Na naše přání zhotovoval společné fotky tříd a předškoláků na tabla. Letos odchází do ZŠ 75 dětí, a tak každá třída bude mít své tablo.

     Ve druhé polovině dubna k nám po čase zavítal divadelní soubor Dráček s pohádkou „Pejsek a kočička vítají jaro“. To jsme se zase nasmáli!



 

O K É N K O   T Ř Í D :




Třída 1.A:

     První jarní měsíc jsme zahájili těšením se na jaro. Malovali jsme sluníčka, povídali si o probouzející se přírodě, seznamovali se s jarními pranostikami, vyráběli výrobky z keramické hlíny s jarní a velikonoční tématikou.

     13.března nám přišli pomoci i rodiče a společně s nimi jsme si udělali příjemné odpoledne. Děti se svými rodiči mohly společně tvořit zajímavé dekorační předměty, hrála jim k tomu příjemná hudba a nechyběla ani sladká odměna, kterou pro ně připravila paní Kaštánková, maminka Péti a Simonky z naší třídy.

     V březnu se začíná probouzet příroda, zahrádkáři i zahradníci vyrazili na své zahrádky, a ani my nesmíme zůstat pozadu. Do třídy jsme si donesli truhlík, do kterého jsme zaseli semínka hrachu a petrželky, tácky s vatou byly osety řeřichou. Naučili jsme se, jak o záhonek správně pečovat, aby ze semínek vyrostly krásné a velké rostlinky. Za pár dní jsme mohli pozorovat již první úspěchy.

     A blíží se Velikonoce. A jak jsme se připravili? Jak jinak, než výrobou tradiční kraslice, ale poněkud netradičně. Ozdobili jsme je totiž rozdrcenými skořápkami vajíček. Na barevných stužkách nám alespoň pár dnů zdobila třídu.

     I následující dny jsme věnovali přírodním tématům. 12. dubna nás čekal výlet do plzeňské ZOO. Bohužel, tento den nám počasí vůbec nepřálo a celé dopoledne propršelo. I přesto jsme si odnesli zajímavé zážitky a informace o naší přírodě, které nám zprostředkoval náš průvodce.

     Poslední dubnový den je ve znamení čarodějnic, a tak náš poslední dubnový týden jsme se tomuto tématu věnovali. Naučili se zaříkávadla, vyrobili si čarodějnice z látky a papíru. Celý čarovný týden vyvrcholil „rejem čarodějnic“. Některé děti si přinesly masky či kostým čarodějů nebo čarodějnic. Postavili jsme si ohýnek z kostek, trefovali se do ohniště papírovou koulí, skákali přes ohýnek. Závěrem byla diskotéka v maskách a soutěž „tanec s koštětem“. Následovala samozřejmě sladká odměna.

Měsíc březen a duben byl tedy v naší třídě ve znamení přírody, pranostik a lidových zvyků. Přinesl nám mnoho nových poznatků, odnesli jsme si i něco na památku a hlavně jsme bohatší o nové zážitky s kamarády.



 

Třída 1.B:

     V polovině března bylo již slunečné počasí a my jsme se moc těšili na jaro. Vyháněli jsme paní Zimu, poznávali semínka a sázeli je.

     O dva týdny později jsme se vydali do přírody hledat jaro. Našli jsme první jarní kvítky, viděli hnízdit vodní ptáky (kachny na malém rybníčku) a první pupeny na stromech. Za přírodou jsme jeli autobusem MHD.

     16.4. jsme měli vystoupení se sborečkem a flétnami v domě pro seniory „Longevita“. Zde nás čekali babičky a dědečkové, kterým jsme nejen zazpívali a zahráli, ale také předali malé dárky od dětí. Oni nám na oplátku připravili malé pohoštění.

     19. dubna jsme navštívili terárium v Akva-teře. Byl to pro nás nevšední zážitek. Děti viděly spoustu rybiček, želvy, mloky a další vodní živočichy. Také se seznámily s životem různých brouků.

 

Třídní perličky:

Filip Chlumecký při rozhovoru o zvířátkách říká:  „Ovečka nám dává řízky“.

Eliška Mudráková:  „Kravička krmí svá telátka pojítky“.



 

Třída 2.A:

     Začátkem března jsme navštívili Divadlo Spejbla a Hurvínka v Praze. Oblíbené postavičky z Večerníčků jsme tentokrát mohli obdivovat naživo a ve skutečné velikosti. V příběhu nazvaném „Hurvínkova dobrodružství“ se naši hrdinové vypravili kempovat do přírody. S chutí jsme se zasmáli humorným situacím, které je na každém kroku provázely.

     A protože březen je měsíc knihy, tak jsme si i my v dalším týdnu pohádky nejen četli, společně vyprávěli, kreslili, ale také si na ně hráli. Z knih, které si děti přinesly z domova, jsme si vytvořili vlastní knihovničku a postupně je seznámili s různými žánry. Podařilo se nám domluvit, ačkoliv o měsíc později, návštěvu knihovny Lochotín. Děti si se zájmem prohlížely nové prostředí, většina z nich tu byla totiž poprvé. Přivítala nás milá paní knihovnice, seznámila s tím, co nám knihovna nabízí a jak se v ní máme orientovat. Všechny nás zaujalo poutavé vyprávění o knihách a jejich hrdinech.

     Do soutěže Svět pohádek jsme kreslili obrázky na téma Míček Flíček a Krtečkova dobrodružství a uspěli jsme. Děvčata Barborka Klimtová a Eliška Přenosilová získala 3. místo.

     Jaro, jaro už je tu… a my si povídáme o tom, co jaro umí, a o jarních květinách. Do truhlíků vyséváme semínka měsíčků a afrikánů a u vchodu před pavilonem sázíme petrklíče. Po prvním jarním dnu se vypravujeme na delší vycházku. Podle rozcestníku vyrážíme směr Šídlovák a naše cesta pokračuje dále až ke Kameňáku. Cestou pozorujeme probouzející se přírodu a život kolem rybníků. Zbývající čas věnujeme odpočinku, občerstvení a hrám v lese.

     Těšíme se na Velikonoce, největší svátky jara a také se na ně připravujeme. Malujeme vajíčka, zdobíme třídu, z keramické hlíny vykrajujeme zajíčky, vajíčka, kuřátka, slepičky, ptáčky…

     V polovině dubna jsme se vypravili do ZOO na program „Česká řeka“. Počasí nám vůbec nepřálo, od rána pršelo, jen se lilo – ještě že nás do zoologické zahrady odvezl autobus. Dešťové kapky nás provázely i během cesty kolem „řeky“.  Sledovali jsme, jak se vlastně řeka rodí, postupně sílí a proměňuje se. Pozorovali jsme život v řece i rybníce, poznávali a obdivovali obrovské ryby a další vodní živočichy. Déšť postupně ustal a my jsme se vypravili za dalšími zvířaty.

     Již začátkem dubna jsme dostali od maminky Dominičky a Bastíka zajímavou nabídku – jít se podívat do AVE Sběrných surovin v Plzni na Doubravce, kde ona pracuje.  Dlouho jsme neváhali a návštěvu naplánovali na 25. dubna. Už dlouho nás zajímalo, kam putují odpadky z kontejnerů a co se s nimi stane dál. Již samotná cesta autobusem s přestupováním byla pro děti dobrodružstvím. A co teprve ve Sběrných surovinách, tam bylo opravdu na co se dívat. Hned u vchodu jsme mohli sledovat vážení aut a pak následovala prohlídka areálu s podrobným výkladem. Děti se dozvěděly, jak se odpad třídí, zpracovává a recykluje. Nejvíc nás zaujaly obrovské balíky slisovaných plastových lahví, novin a letáků, které zaplňovaly velkou část dvora a haly, dále třídička plastů a zařízení na lisování balíků. Na závěr prohlídky dostaly děti sladkosti a drobné dárky. Tato návštěva nám ukázala, jak je třídění důležité.




Třída 2.B:

 

     Začátek března probíhal  v naší třídě ještě ve znamení zimy. V teple třídy jsme četli pohádku O Sněhové královně, vyprávěli si její části a zkoušeli je zahrát. Povídali jsme si o přátelství a  snažili se vyjádřit pocity z různých hraných situací. Jako zrcadlo se nám výborně hodila stará cédéčka, ze kterých jsme sestavovali různé obrazce, některé jsme ozdobili i barvou.Na rozstříhaných kouscích papíru jsme si vyzkoušeli, jak obtížné je poskládat takové „rozbité zrcadlo“.

     Pozorovali jsme náš „ptačí strom“ , kam jsme do vyrobeného krmítka pravidelně sypali semínka. Zjistily to brzy i sýkorky, a tak jich tu letos hodně přibylo.

     Povídali jsme si o počasí, přírodě a také o tom, kde pracují rodiče. Poznávali jsme materiály a zkoušeli, jak se s nimi pracuje. Nejvíc nás bavilo řezání, pilování a zatloukání hřebíčků.

     Poznávání ročních období se nám hodilo i při výtvarné soutěži s názvem „Moje cesta vlakem“. Náš společný obrázek – koláž- byl vlastně vlak, který projíždí celým rokem. Každý nakreslil svůj kousek do ročního období, které má nejraději. Máme radost, protože jsme společně vyhráli!

     V březnu jsme ještě stihli společně s rodiči vymodelovat pěkné motýlky, povedla se nám i keramická vajíčka.Také jsme si vyrobili papírové makety zvířat a pohráli si s nimi na našem „dvorečku“.

     Přihlásili jsme se do soutěže Miniskřivánek. Tématem v letošním roce byla „Babička“. Ze sedmi prací, které jsme poslali, se umístily tři. Cenu za svůj obrázek dostali Petruška Pfeifenbergerová, Kristýnka Cibulková a Adámek Singer.

 

     Na povídání o domácích zvířatech navázala začátkem dubna návštěva ZOO, kam  jsme si šli s paní průvodkyní prohlédnout domácí zvířata.Nakonec jsme toho ale viděli mnohem víc.

     Po přípravách na Velikonoce a zkoušení velikonočních zvyků jsme pokračovali na našem celoročním projektu o Indiánech. Domalovali jsme ponča, vyrobili papírovou indiánskou  vesničku a dokončili velkou loutku Indiánky .Společně s náčelníkem Večerním Vánkem hlídají teď náš třídní totem. Stáčeli jsme  novinový papír , vyráběli roličky a z nich  potom stavěli malé indiánské stany. Na jejich ozdobné dokončení jsme využili grafické cviky- indiánské vzory.Do indiánské vesničky si starší děti vyrobily malého indiána z papírové roličky. Zkoušeli jsem i pletení košíčku, kdy roličky nahradily pedig.  Indiánskému cvrnkání kuliček předcházela jejich výroba z keramické hlíny. Součástí indiánských her bylo i zdolávání překážkové dráhy. Hraní na Indiány nás baví a už se těšíme, jak si postavíme opravdové tee- pee.



 

Třída 3.A:

    

     Březen byl vždy spojen s knihami a nejinak tomu bylo i na naší třídě. I když se četbě dětských knih letos věnujeme více než obvykle – je vlastně náplní našeho celoročního projektu s názvem „Kouzelné čtení s mámou a tátou“ – doplnili jsme téma knih o návštěvu obvodní knihovny na Lochotíně. Paní knihovnice nám vyprávěla o tom, jak kniha vzniká, kdo je autor a ilustrátor, jak s knihami správně zacházet a jak se u nich knihy půjčují. Mohli jsme si také sami knihovnu projít a dětské knihy si prohlížet.

     Pohádky máme vůbec nejradši, proto jsme jim věnovali nejvíce času. Zvláště pohádce „O Sněhurce“. Stali se z nás správní trpaslíci, každý jsme měli svoji čepičku a museli jsme plnit úkoly, které pro nás Sněhurka připravila. Nakonec jsme si společně zatancovali „trpasličí“ taneček.

     Pro rodiče a děti jsme opět připravili společné keramické odpoledne. Tentokrát jsme si z keramické hlíny vytvářeli postavičky kočičky a pejska, které si pak budeme moci doma zavěsit na zeď. Všechny to moc bavilo, maminky a tatínkové dotvářeli hotová zvířátka nejrůznějšími detaily.

   

 V polovině března jsme přijali pozvání občanského sdružení Motýl ve Žlutické ulici a vypravili se na jimi připravované zábavné dopoledne s názvem „Velikonoce“.  Po areálu nás provázela slepička Bláža a s její pomocí jsme plnili různé úkoly – např. lovili jsme vajíčka z   košíku, přiřazovali zvířecím maminkám správná mláďátka, sestavovali puzzle s velikonočními náměty. O velikonočních zvycích pojednávalo i krátké divadelní představení. Na závěr jsme si zdobili papírové kraslice.

    Velikonoce jsou pro nás nejhezčí svátky jara, a tak jsme si je zpestřili i na třídě dopolední velikonoční šou. Paní učitelky se převlékly za slepičku a zajíčka a hrály s námi různé hry a vymýšlely pro nás zábavné úkoly. Přenášeli jsme vajíčka na lžíci, skákali o závod s overbally mezi koleny, hráli pomlázkovou honičku i novou hru „Sluníčko v pasti“. Za své výkony jsme byli odměněni čokoládovými zajíčky.

     Těsně před Velikonocemi jsme byli pozváni panem Mudrou znovu do Domu pohádek. Užili jsme si tu  ú ž a s n é   dopoledne!  V divadélku jsme se aktivně zapojili do pořadu o jaru,  ve výtvarné dílně jsme si zhotovovali barevné kraslice, střídali jsme jednotlivé atrakce, až jsme z toho byli pořádně zpocení. V cukrárně jsme pak měli připravené pití a malou sladkost, které nám zadarmo věnoval opět pan Mudra. Do cukrárny se na nás přišel podívat i opravdový krtek z večerníčku!  Venku pak byl ještě nainstalován skákací hrad, kde jsme se vyřádili s plnou parádou!

 

 

     Začátkem dubna jsme se vydali znovu do plzeňské ZOO. Tentokrát se nám věnovala úžasná paní průvodkyně. Cestovali jsme po Austrálii, Novém Zélandu, ale i po Africe a dalších kontinentech. Obdivovali jsme různé opičky, hady, želvy, klokany, ale i tučňáky. Z vyhlídky jsme si prohlíželi lvy berberské.

     Poznávání zvířecí říše jsme věnovali dost času. Zpestřili jsme si ho ještě výpravou do dob, kdy Zemi obývali dinosauři. Prohlíželi jsme si je v encyklopediích a v knihách o pravěku. Z papíru jsme si pak některé vyrobili. Náš kamaráda Péťa Sýkora přinesl z domova i zkameněliny, na kterých jsme lupou zkoumali otisky trilobitů. Moc nás to bavilo.

          Koncem dubna jsme se vypravili k Boleveckému rybníku poznávat zdejší flóru a faunu, ale byla to pro nás i cesta za „lochnesskou příšerou“. Hledali jsme všude např. otisky stop. A opravdu jsme je nacházeli! Třeba na velkých kamenech! A dokonce jsme objevili i mrňavého „dinosaura“! Nečekaně jsme se zřejmě dostali i do doby ledové, ten den byla totiž strašná zima.

     Snad květnové dny budou lepší!




Třída 3.B:

     Rčení - březen za kamna vlezem , duben ještě tam budem - se naší třídy netýká. To, co nás zajímá,  je právě probouzející se jarní příroda  a vznik nového života.

     Zajímavým námětem bylo poznávání druhů vajíček jako symbolu nového života. Děti poznaly, že vejce nemá jen slepice a ptáci, ale také plazi. Zabrousili jsme i do prehistorie mezi dinosaury a zaujali jsme děti společnou výrobou obrázku z odpadových víček a vytvořením dinosauřích vajec pomocí míče a buničiny. Při výrobě obrázku jsme procvičili znalosti z třídění odpadů .

     Dalšími pomocníky na cestě za jarem byla domácí zvířata, která jsme pojmenovávali, počítali jsme, kolik je zvířat na dvoře, vyráběli jsme zvířata pomocí vykrajovátek z hlíny. Některá domácí zvířata umíme pojmenovat v angličtině. Z písní nás zaujaly  ,,Kdo má hlavu jako beran“ a „Kdo pospíchá kolem vody,“.

     Námět Velikonoc nás provázel až do konce měsíce. S dětmi jsme poznávali tradice a seznamovali se s názvy velikonočních dní, připravovali velikonoční dárky, naučili jsme se hodovačku a básničku k vítání jara .Společně jsme vytvořili do soutěže ,,Cestujeme vlakem“ dílo Velikonoční vlak. Nápad a provedení bylo oceněno diplomem.

     Téma květin nás přivedlo k otázce, co se sází a co seje?Zasadili jsme petrklíče do truhlíku, zaseli jsme si osení, opakovali si, co rostlinka potřebuje k životu.

      Třídní akcí byla návštěva ZOO – cesta za drakem. S dětmi jsme si prohlédli velkou část ZOO, navázali jsme na znalosti o vajíčkách a prohlédli jsme si je v různých barvách a velikostech.Téma vajec jsme ukončily vyfocením se v replice dinosauřího vejce.

     Krásnou tečkou za přípravou na Velikonoce byla návštěva trhů na náměstí, kde jsme si prohlédli velké dinovačky, kraslice a další zajímavé velikonoční zdobení. Na cestu jsme od paní z obchůdku se sladkostmi získali velikonoční lízátko a moc nám chutnalo.                      

     Duben byl měsíc poznávání. Naše hra měla název ,,Hádej, hádej,  kde to jsem“.                                               

Naše první poznání mířilo do knihovny. Zde jsme zhlédli hudební představení ,,Pět prstů“.

Po představení jsme si prohlédli knihovnu v celé její kráse. V novém prostředí jsme se chovali tiše, jak se na návštěvníky knihovny sluší. Za to jsme si mohli prohlédnout zajímavé dětské časopisy a seznámit se blíže s částí knihovny, která je určena dětem.                                 

     Po vzoru velké knihovny jsme si ve třídě zřídili její menší kamarádku z našich nejoblíbenějších knih z domova. Před odpočinkem jsme si vždy jednu vybrali a paní učitelka nám z ní četla. Hodně jsme se věnovali knihám, které jsou plné vědomostí, poznali jsme slovník, encyklopedii, atlasy zvířat i map. Při prohlížení atlasu se z nás stali malí cestovatelé, povídali jsme si o zvířatech, rostlinách a lidech a zapojili jsme i fantazii. Zajímavým úkolem bylo zjistit,  jak se do které země dopravit. Narazili jsme na problém, jak se asi cestovalo dříve a našli jsme si v encyklopedii i historické dopravní prostředky. Jak se cestuje dnes, to všichni dobře víme, a proto si děti vyzkoušely tvorbu křižovatek a jízdu na odrážedlech a koloběžkách. Na školní zahradě jsme vytvořili velkou dopravní křižovatku, kterou nejprve řídily paní učitelky a pak předaly vedení hry dětem.

     V rámci dne ve vzduchu jsme si složili šipky z papíru a ty pak brázdily prostor nad školní zahradou, součástí dne bylo i vypuštění rakety, sestavené z papíru a nafouklého balónku. Start i let se zdařil. Ve třídě jsme společně vytvořili i raketu ,která nám slouží ke hraní. Vejde se tam jeden kosmonaut. Použili jsme kartonovou krabici , petky tvoří křídla a motory,  vše jsme dozdobili krepovým papírem a vodovkami  a chtěli jsme odstartovat.

     Raketou jsme ale necestovali. Pro cestu kolem rybníků jsme použili vlastní nohy. Bylo krásné počasí. Pozorovali jsme ryby i ostatní vodní živočichy. Vůbec nám nevadilo, že jsme neodletěli do vesmíru!


Třídní perlička:
Lukášek: „Až jednou budu mít děti, dám je sem do  školky!“



 

Třída 4.A:

     Březen děti vtáhl do světa pohádek a jejich dramatizace. Nejdříve jsme zavítali do pohádky „Hrnečku vař!“  Děti se při dramatizaci pohádky vystřídaly v hraní rolí a ozdobily si papírové hrnečky. Následovala pohádka „O dvanácti měsíčkách“, při níž si procvičily měsíce v roce.

     7. března jsme společně s 2.A jeli do Prahy na představení „Divadla Spejbla a Hurvínka“. Sama cesta autobusem dětem přinesla velký zážitek.

     Jaro jsme uvítali vycházkou na „Šídlovák“, během níž jsme po cestě objevovali sněženky – první poslíčky jara. Ty jsme si pak složili z papíru a vyzdobili si jimi naši třídu. Kromě rostlinné říše jsme zkoumali, kdo žije v trávě. Hitem mezi hrami se stala pohybová hra „Brouk“, fantazii a abstraktním představám jsme dali prostor při „Žížalkovém tvoření“. Vznikaly opravdu povedené barevné obrazce.

     Na Velikonoce jsme se připravovali s předstihem. Pozorovali jsme, jak klíčí osení a jak se pomalu proměňuje v jarní travičku – „pelíšek“ pro velikonoční kraslice. Z barevného papíru a krepáku jsme si vytvořili „Pana Vajíčka“ a děti si velice oblíbily hru „Na zajíčka“ - hledání schovaných velikonočních vajíček.

     10. dubna jsme se vydali do plzeňské ZOO na naučný program „Česká řeka“. Děti zaujali především obří kapři, štiky a sumci. Vydry si bohužel v době naší návštěvy daly „šlofíka“ a nechtěly nám ukázat, jak spolu umí vesele dovádět. Alespoň jsme si však mohli sáhnout na vydří kožich, který je opravdu velice příjemný na dotek – hustý a jemňoučký. Dozvěděli jsme se spoustu zajímavostí, např. že ve vodě, ze které se v pivovaru vaří pivo, plavou pstruzi jako živí indikátor čistoty a nezávadnosti.

     V polovině dubna - aprílového měsíce - jsme děti seznámily s koloběhem vody v přírodě. Děti si udělaly čelenky a hrály si na kapičky vody.

     Konec dubna byl ve znamení mláďat – hlavně těch na statku. Děti teď už vědí, kterému zvířeti patří tele, jehně nebo sele. Hitem mezi písničkami se stala píseň „Když jsem já sloužil“.

     Celoroční hra „Hřiště“ nám v březnu a dubnu otevřela hřišťátka „Míčovna“ a „Míčkovna“. Děti se naučily různé míčové hry, soutěže a kousky s velkým i malým tenisovým míčem a mohly si tak nalepit další odznáčky na herní plakát.

     Při jazykové chvilce NJ se děti naučily říkanku „Osterhase“, kterou využily při hře „Na zajíčka“. Seznámily se i s názvy některých hraček (Puppe – panenka, Auto – auto, Ball – míč,..) Jsme malá dvojjazyčná třída.

    

 

21.5.2012                                                                   J. Valentová,    E. Buršíková